MPWT logo

អគ្គនាយកដ្ឋាន​ភស្តុភារកម្ម

លេខាធិការដ្ឋានគណៈកម្មាធិការជាតិភស្តុភារកម្ម

គម្រោង​ពង្រឹង​ការប្រកួតប្រជែង​កំពង់ផែ​ស្វយ័ត​ភ្នំពេញ (P15-S1)

គម្រោង​នេះ រួមមាន​ការសាងសង់​ស្ពាន​ផែ និង​ចំណត​ផែ​ជាច្រើន​ទៀត នៅ​តាម​ដងទន្លេ​មេគង្គ និង​ទន្លេ​សាប ក្នុង​តំបន់​ពាណិជ្ជកម្ម​នៃ​កំពង់ផែ​ស្វយ័ត​ភ្នំពេញ ព្រមទាំង​គម្រោង​សាងសង់​ឃ្លាំង និង​មជ្ឈមណ្ឌល​ភ័ស្តុភារ​កម្ម​នៅ​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ​។ គោលបំណង​នៃ​គម្រោង​រួមមាន ការជំរុញ​ការដឹកជញ្ជូន​ទៅកាន់​អន្តរជាតិ តាម​ផ្លូវ​ទឹក ដោយ​ប្រើប្រាស់​ទន្លេ​មេគង្គ និង​ទន្លេ​សាប​។ គម្រោង​មាន​គោលបំណង​សម្របសម្រួល​ការដឹកជញ្ជូន​ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព​នៅ​ជុំវិញ​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ ដែល​នឹង​បន្ថយ​ថ្លៃ​ដឹកជញ្ជូន​ទាប​ជាង​មុន និង​ផ្តល់​សេវាកម្ម​ដឹក​ជញ្ជូន​ល្អ​ប្រសើរ​, រួមទាំង​ផ្តល់​នូវ​កន្លែង​លើក​ដាក់​ទំនិញ និង​ការរក្សាទុក​ប្រកបដោយ​សុវត្ថិភាព សម្រាប់​ស្តុក​ទុក​ទំនិញ​គ្រោះថ្នាក់ នៅក្នុង​តំបន់​កំពង់ផែ ដោយ​អនុលោម​តាម​កិច្ចព្រមព្រៀង​ក្នុង​ចំណោម​បណ្តា​ប្រទេស​អាស៊ាន​។

គម្រោង​ខាងលើ មាន​ធាតុ​ចូល​ចំនួន ៧ ដូច​ខាងក្រោ​ម៖

  1. ការពង្រីក​ទីលាន​ផ្ទុក​កុងតឺន័រ​បន្ថែម
  2. ការធ្វើឱ្យ​ប្រសើរឡើង​នូវ​សេវាកម្ម​កំពង់ផែ ដូចជា​ការបង្កើតឡើង​នូវ​មជ្ឈមណ្ឌល​ភ័ស្តុភារ​កម្ម​។ល​។
  3. ការអភិវឌ្ឍ​ទីលាន​ផ្ទុក​ទំនិញ​គ្រោះថ្នាក់ ដែល​រួមមាន​ទាំង​ប្រតិបត្តិការ និង​ការគ្រប់គ្រង
  4. ការកសាង​សមត្ថភាព​បន្ថែម​នូវ​ការបូម​ស្តារ និង​ថែទាំ​ផ្លូវ​នាវាចរណ៍
  5. ប្រព័ន្ធ​ព័ត៌មាន​គ្រប់គ្រង និង​តាមដាន​នាវា
  6. ការអភិវឌ្ឍ​ចំណត​ផែ​រណប​ពហុ​បំណង​តាម​ដងទន្លេ
  7. ការអភិវឌ្ឍ​យុទ្ធសាស្ត្រ​លើកកម្ពស់​ការផ្សព្វផ្សាយ និង​ការលក់​។

គម្រោង​ត្រូវបាន​អនុវត្ត​ដោយ​កំពង់ផែ​ស្វយ័ត​ភ្នំពេញ (​ក.ស.​ភ.​) ដែល​ប្រើប្រាស់​ថវិកា​ទុន​វិនិយោគ​របស់​ ក​.ស.ភ. និង​ដៃគូ​សហការ​។ ដោយ​ផ្តល់​នូវ​អត្ថប្រយោជន៍​រួមមាន ការធ្វើឱ្យ​ប្រសើរឡើង​នូវ​ប្រសិទ្ធភាព​ប្រតិបត្តិការ និង​ហិរញ្ញវត្ថុ​, កាត់បន្ថយ​ថ្លៃ​ដើម​ភ័ស្តុភារ​កម្ម តាមរយៈ​ការធ្វើ​នាវាចរណ៍​មាន​សុវត្ថិភាព លឿន​រហ័ស និង​សេវាកម្ម​ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព​, និង បរិមាណ​ពាណិជ្ជកម្ម​កាន់តែ​ខ្ពស់ និង​ការបង្កើន​ចំណូល​របស់​រដ្ឋាភិបាល។

បច្ចុប្បន្ន គម្រោង​នេះ​កំពុង​ដំណើរការ និង​សម្រេចបាន​វឌ្ឍនភាព​ដូច​ជា៖ ការពង្រីក​ទីលាន​ផ្ទុក​កុងតឺន័រ​ជំហាន​ទី​៣ LM17 សម្រេចបាន ៥០​%​, ការអភិវឌ្ឍ​តំបន់​សេដ្ឋកិច្ច​ពិសេស (SEZ) ពុំ​ទាន់​ចាប់ផ្តើម (​មាន​ផ្ទៃដី​គ្រប់គ្រាន់​សម្រាប់​បម្រើ​ដល់​ការងារ​អភិវឌ្ឍន៍ ប៉ុន្តែ​កំពុង​ស្វែងរក​ដៃគូ​វិនិយោគ​)​, ​ការអភិវឌ្ឍ​ទីលាន​ផ្ទុក​ទំនិញ​គ្រោះថ្នាក់ ដែល​រួមមាន​ទាំង​ប្រតិបត្តិការ និង​ការគ្រប់គ្រង​។ បច្ចុប្បន្ន​នេះ ក.​ស​.​ភ. កំពុង​ប្រើប្រាស់​ទីតាំង​មួយ​ផ្នែក​នៃ​ចំណត​ផែ​កុងតឺន័រ LM17 ដើម្បី​រក្សាទុក​ទំនិញ​គ្រោះថ្នាក់​។ ការកសាង​សមត្ថភាព​បន្ថែម​នូវ​ការបូម​ស្តារ និង​ថែទាំ​ផ្លូវ​នាវាចរណ៍​។ ជារៀងរាល់​ឆ្នាំ ក​.ស.​ភ. តែងតែ​ធ្វើ​ការវាស់ស្ទង់ បូម​ស្តារ និង​ថែទាំ ផ្លូវ​នាវាចរណ៍​ជាប្រចាំ ចាប់ពី​ក្អម​សំណ​រហូតដល់​ចំណត​ផែ​ទន្លេ​បិទ (UM2) និង​ពី​ចតុមុខ​រហូតដល់​ឆ្នុក​ទ្រូ​។

ប្រព័ន្ធ​ព័ត៌មាន​គ្រប់គ្រង និង​តាមដាន​នាវា ក​.ស​.​ភ. បាន​ធ្វើ​ទំនើបកម្ម​ប្រព័ន្ធ AIS ដែល​អាច​ទទួលបាន​ទិន្នន័យ​របស់​នាវា​នៅពេល​ជាក់ស្តែង ៥០​%
ការអភិវឌ្ឍ​ចំណត​ផែ​រណប​ពហុ​បំណង​តាម​ដងទន្លេ ១៣​%
ក​. ចំណត​ផែ​រណប​ពហុ​បំណង​ទន្លេ​បិទ (UM2) ១៦​% នៃ​គម្រោង​អភិវឌ្ឍន៍
ខ​. ចំណត​ផែ​រណប​ពហុ​បំណង​កោះ​រកា (LM26) ៤​% នៃ​គម្រោង​អភិវឌ្ឍន៍ (​បច្ចុប្បន្ន​នេះ កំពុង​ដាក់​ឱ្យ​ដំណើរការ​ប្រតិបត្តិការ​លើក​ដាក់​ទំនិញ​កសិផល​ជា​បណ្តើរ​ៗ ដោយ​បំពាក់ Conveyor ចំនួន ៧​ខ្សែ និង​ជញ្ជីង​ចំនួន ២​សម្រាប់​)
គ. ចំណត​ផែ​រណប​ពហុ​បំណង​ TS11 ២៣​% នៃ​គម្រោង​អភិវឌ្ឍន៍​។ មាន​ការអភិវឌ្ឍ​យុទ្ធសាស្ត្រ​លើកកម្ពស់​ការផ្សព្វផ្សាយ​និង​ការលក់​ជាប្រចាំ​។

គម្រោង​នេះ ក៏​មាន​ជួប​នូវ​បញ្ហា​ប្រឈម​មួយ​ចំនួន​ដូច​ជា៖ កង្វះ​ប្រភព​ទុន និង​ដៃ​គូ​សហការ​វិនិយោគ​, ពុំ​ទាន់​មាន​ផ្លូវ​តភ្ជាប់​ពី​ផ្លូវ​ក្រវាត់​ក្រុង​ទី​៣ មក​តំបន់​សេដ្ឋកិច្ច​ពិសេស​, កង្វះ​ទីតាំង​ស្តុក​ទុក​ទំនិញ​គ្រោះថ្នាក់​, សម្ភារ​ទំនើប​ៗ និង​ឧបករណ៍​ការពារ​និង​សង្រ្គោះ​បន្ទាន់​, កង្វះខាត​ប្រព័ន្ធ​AIS សម្រាប់​បំពាក់​លើ​នាវា​បន្ថែម​, និង​កង្វះខាត​ធនធាន​មនុស្ស​។

ឆ្លើយតប​នឹង​បញ្ហា​ចំពោះ​មុខ ក្រុមការងារ​ក៏​បាន​ស្នើ​នូវ​ដំណោះស្រាយ​មួយចំនួន​រួមមាន៖ ១​) ស្នើសុំ​ក្រសួង​អាណាព្យាបាល​ជួយ​រក​ដៃ​គូ​សហការ​វិនិយោគ​លើ​តំបន់​សេដ្ឋកិច្ច​ពិសេស និង​ស្នើសុំ​សាងសង់​ផ្លូវ​តភ្ជាប់​ពី​ផ្លូវ​ក្រវាត់​ក្រុង​ទី​៣ មកកាន់​តំបន់​សេដ្ឋកិច្ច​ពិសេស និង​ការតភ្ជាប់​ផ្លូវ​រថភ្លើង​មកកាន់​ចំណត​ផែ​កុងតឺន័រ LM17 & TS11​, ២​) ស្នើសុំ​ផ្តល់​ជំនួយ​បន្ថែម​លើ​សម្ភារៈ និង​ឧបករណ៍ ដែល​បម្រើ​ដល់​ការងារ​បូម​ស្តារ​ឱ្យ​កាន់តែ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​, ៣​) ស្នើសុំ​ជំនួយ​បំពាក់​បន្ថែម​នូវ​ប្រព័ន្ធ AIS​, ៤​) ស្នើសុំ​ក្រសួង​ស្វែងរក​ដៃគូ​វិនិយោគ បង្កើត​ចំណត​ផែ​រណប​តាម​ដងទន្លេ និង​ស្នើសុំ​ក្រសួង​អន្តរាគមន៍​លើ​ការបង្កើត​ការដឹកជញ្ជូន​ត្រង់ រវាង​កំពង់ផែ​រណប និង​កំពង់ផែ​ប្រទេស​វៀតណាម​, និង​ ៥) ក.ស.ភ. នឹង​ធ្វើ​ការបណ្តុះបណ្តាល​ធនធាន​មនុស្ស​បន្ថែម​។