MPWT logo

អគ្គនាយកដ្ឋាន​ភស្តុភារកម្ម

លេខាធិការដ្ឋានគណៈកម្មាធិការជាតិភស្តុភារកម្ម

ផ្លូវដែក

បច្ចុប្បន្ននេះ ប្រទេសកម្ពុជាមានផ្លូវរថភ្លើងចំនួនពីរខ្សែ៖ ១) ខ្សែភាគខាងជើងតភ្ជាប់ពីរាជធានីភ្នំពេញទៅក្រុងប៉ោយប៉ែត (មានប្រវែង ៣៨៦ គីឡូម៉ែត្រ និង ៥៣ ស្ថានីយ) និង ២) ខ្សែ​រថភ្លើងភាគ​ខាងត្បូង​តភ្ជាប់​ពី​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ទៅ​ខេត្ត​ព្រះសីហនុ (មាន​ប្រវែង ២៦៦ គីឡូម៉ែត្រ និង ២៩ ស្ថានីយ)។

បណ្តាញ​ផ្លូវ​ដែក​បច្ចុប្បន្ន​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា

rails.jpg

ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹកជញ្ជូន (MPWT) បាន​នឹង​កំពុង​ធ្វើ​ការរួមគ្នា​ជាមួយ​ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍ និង​វិស័យ​ឯកជន ដើម្បី​អភិវឌ្ឍ​សមត្ថភាព​ផ្លូវ​ដែក និង​ការវិនិយោគ​លើ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ផ្លូវ​ដែក​។ គម្រោង​អភិវឌ្ឍន៍​ផ្លូវ​រថភ្លើង​មាន​ផ្លូវ​រថភ្លើង​ថ្មី​ជាច្រើន​ខ្សែ រួមមាន ផ្លូវ​រថភ្លើង​ល្បឿន​លឿន ផ្លូវ​រថភ្លើង​ឧស្សាហកម្ម គម្រោង​ផ្លូវ​រថភ្លើង​ភ្នំពេញ​កំពង់ផែ​ថ្មី​ក្រុង​ភ្នំពេញ​-​បាវិត គម្រោង​ផ្លូវ​រថភ្លើង​ស្នួល​-​ព្រំដែន​ឡាវ និង​គម្រោង​ផ្លូវ​រថភ្លើង​សៀមរាប​-​សិរី​សោភ័ណ​។

ផែនការ​អភិវឌ្ឍន៍​បណ្តាញ​ផ្លូវ​ដែក​នៅ​កម្ពុជា

railroadplan.jpg

កាលពី​ខែធ្នូ ឆ្នាំ​២០២១ សម្តេច​នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុន សែន បាន​បញ្ជាក់​ថា រាជ​រដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​នឹង​ពិនិត្យ​លទ្ធភាព​នៃ​ការអភិវឌ្ឍ​ផ្លូវ​រថភ្លើង​ដែល​មាន​ស្រាប់ ទៅជា​ផ្លូវ​រថភ្លើង​ល្បឿន​លឿន (HSR) ជាពិសេស​តភ្ជាប់​រវាង​ខេត្ត​ព្រះសីហនុ​-​ភ្នំពេញ​-​ប៉ោយប៉ែត​។ នៅ​ខែមេសា ឆ្នាំ​២០២២ សម្តេច​នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​បាន​មានប្រសាសន៍​ម្តង​ទៀត​ថា ផ្លូវ​រថភ្លើង​ពីរ​ខ្សែ​ដែល​មាន​ស្រាប់ គឺជា​ខ្សែ​ផ្លូវ​បុរាណ​ដែល​អាច​រត់​ក្នុង​ល្បឿន​អតិបរមា​ ៣០ ​គីឡូម៉ែត្រ​ក្នុង​មួយ​ម៉ោង ហើយ​មិន​អាច​ផ្គត់ផ្គង់​តម្រូវការ​ដឹកជញ្ជូន​បាន​ទេ​។ រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹកជញ្ជូន​ត្រូវបាន​ចាត់តាំង​ឱ្យ​ធ្វើការ​ជាមួយ​វិស័យ​ឯកជន ដើម្បី​ធ្វើឱ្យ​ប្រសើរឡើង​នូវ​ខ្សែ​ផ្លូវ​រថភ្លើង​ដែល​មាន​ស្រាប់​ទៅជា​ផ្លូវ​ថ​ភ្លើង​ល្បឿន​លឿន​។