MPWT logo

អគ្គនាយកដ្ឋាន​ភស្តុភារកម្ម

លេខាធិការដ្ឋានគណៈកម្មាធិការជាតិភស្តុភារកម្ម

គម្រោង​ទំនើបកម្ម​រថយន្ដ​ដឹក​ទំនិញ​ធុន​ធ្ងន់ (​ដំណាក់កាល​ទី​១) (P43-S1)

នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា ពុំ​មាន​ការដាក់កំហិត​ច្រើន​លើ​អាយុកាល និង​បទដ្ឋាន​បញ្ចេញ​ឧស្ម័ន​នៃ​រថយន្ត​ដឹក​ទំនិញ​ធុន​ធ្ងន់​នៅឡើយ​ទេ​។ រថយន្ត​ដឹក​ទំនិញ​ភាគ​ច្រើន ជា​ប្រភេទ​រថយន្ត​មួយ​ទឹក​ដែល​មាន​ប្រភព​នាំចូល​ពី​ប្រទេស​ផ្សេង​ៗ​។ រថយន្ត​ដឹក​ទំនិញ​នៅ​កម្ពុជា​ជា​ប្រភេទ​រថយន្ត​ប្រើ​ប្រេង​ម៉ាស៊ូត និង​មួយ​ទឹក​ដែល​បញ្ចេញ​ឧស្ម័ន CO2 ច្រើន និង​ចំណាយ​លើ​ប្រតិបត្តិការ និង​ការថែទាំ​មាន​តម្លៃ​ថ្លៃ​។ ការបង្កើត​គោលនយោបាយ​ដ៏​ល្អ​ប្រសើរ​មួយ ពិតជា​មាន​សារៈសំខាន់​ណាស់​ក្នុង​ការជំនួស​ការប្រើប្រាស់​រថយន្ត​ចាស់​ៗ ដោយ​រថយន្ត​ថ្មី​វិញ ដើម្បី​រួមចំណែក​ក្នុង​ការកាត់បន្ថយ​ឧស្ម័ន CO2 ព្រមទាំង​កាត់បន្ថយ​ចំណាយ​លើ​ប្រតិបត្តិការ និង​ការថែទាំ​។ គម្រោង​នេះ​មាន​គោលបំណង​ស្វែងយល់​ពី​ផលប្រយោជន៍​សេដ្ឋកិច្ច​, ​បរិស្ថាន និង​សង្គម ក្នុង​ការប្រើប្រាស់​រថយន្ត​ដឹក​ទំនិញ (​ចាស់ ឬ​ថ្មី​) នៅក្នុង​វិស័យ​សាធារណៈ និង​ឯកជន​។

គម្រោង​ទំនើបកម្ម​រថយន្ដ​ដឹក​ទំនិញ​ធុន​ធ្ងន់ ត្រូវបាន​អនុវត្ត​ដោយ​អគ្គ​នាយកដ្ឋាន​ដឹកជញ្ជូន​ផ្លូវគោក ដោយ​ផ្តល់​នូវ​អត្ថប្រយោជន៍​រួមមាន៖ (​១​) ជា​មូលដ្ឋាន​ទិន្នន័យ​ក្នុង​វិស័យ​ដឹកជញ្ជូន​ទំនិញ​ដែល​រួមចំណែក​ដល់​ការរៀបចំ​គម្រោង​កែលម្អ​/​អភិវឌ្ឍន៍​ផ្សេង​ៗ ដោយ​អគ្គ​នាយកដ្ឋាន​ភ័ស្តុភារ​កម្ម​និង​ក្រសួង​ពាក់ព័ន្ធ និង (​២​) រួមចំណែក​សម្រួល​ដល់​ក្រុមហ៊ុន​ដឹកជញ្ជូន​ទំនិញ និង​ជំរុញ​សេវាកម្ម​ល្អ​ដល់​អ្នកប្រើប្រាស់​តាមរយៈ​ការកែសម្រួល​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​។

គម្រោង​នេះ បាន​លើកឡើង​ពី​បញ្ហា​ប្រឈម​រួមមា​ន៖ រថយន្ត​ដឹក​ទំនិញ​ធុន​ធ្ងន់​មួយចំនួន មាន​លក្ខណៈ​លើស​ប្រវែង​បច្ចេកទេស ដោយ​ក្នុង​នោះ សមាគម​ដឹកជញ្ជូន​ទំនិញ​ផ្លូវគោក​កម្ពុជា ជួបប្រទះ​ការលំបាក ដោយ​រថយន្ត​សណ្តោង​សឺមី​រ៉ឺម៉ក (Semi-trailers) ត្រូវបាន​អនុញ្ញាត​ត្រឹម ១៦​ម៉ែត្រ ខណៈ​ដែល​រថយន្ត​មួយចំនួន​ដែល​មាន​ប្រវែង ១៦,៧​ម៉ែត្រ ត្រូវ​ធ្វើ​ការស្នើសុំ​ការអនុញ្ញាត​។ ​ឆ្លើយតប​នឹង​បញ្ហា​នេះ ក្រុមការងារ​ក៏​បាន​ស្នើ​នូវ​ដំណោះស្រាយ​រួមមាន ការរៀបចំ​ធ្វើ​វិសោធនកម្ម​ច្បាប់​។